Jana Hrdličková6. 1. 2017

Dobrý večer, ráda bych se poradila s problémem vysokého krevního tlaku. Byl mi zjištěn dne 27.12.2016 196/128. Byl mi předepsán lék tritace nejdříve 2,5 mg, od 2.1. pak 5 mg. Stále se mi však tlak pohybuje okolo 150/97. Dnes večer dokonce 174/97. Zároveň užívám od 20.12.16 lék na deprese Zoloft 50 mg. Myslím, že tento můj tlak způsobuje právě Zoloft a v současné situaci nevím, jak se mám zachovat. Sama si dávku léku na tlak Zoloft také sama vysadit nemohu. Mám si zatím zachovat klidnou hlavu? Děkuji za radu.

Dobrý den Jano, lék Zoloft Vám zvýšení krevního tlaku jistě nezpůsobuje. Vzhledem k toleranci, je lépe snižovat krevní tlak postupně. Pokud by byl snížen rychle, může pacient pociťovat např. točení hlavy, závratě. Jelikož hodnoty krevního tlaku nejsou prozatím ideální, bude Vám ošetřující lékař postupně léčbu jistě navyšovat. Cílové hodnoty by se měly pohybovat do 140/90mmHg (při domácím měření pod 135/85mmHg). Při domácím měření krevního tlaku je důležitý také způsob měření - měřit se tonometrem na paži (nikoli tonometry na zápěstí), měřit TK po celkovém zklidnění (minimálně 10minut), měřit TK 2-3x a z měření vypočítat průměr... S pozdravem MUDr. Pavel Kasík.